Jak ogrzewać dom ekologicznie?

przeglądy nagrzewnic gazowych


Gospodarstwa jednorodzinne coraz częściej inwestują w ekologiczne sposoby ogrzewania domu. Wszystko za sprawą rosnącej świadomości społeczeństwa. Jak wynika z badań, to właśnie pojedyncze domy przyczyniają się do powstawania w Polsce smogu. Nie ogromne fabryki i zakłady produkcyjne. One muszą spełniać wiele norm, a na kominach montowane są specjalne filtry. W przypadku gospodarstw jednorodzinnych nie ma takiej możliwości i wszystko to sprawia, że po prostu powstaje smog. Alternatywą ekologiczna są alternatywne źródła energii. Na domach można na przykład zamontować panele słoneczne, ale to ogrzewanie podczerwienią staje się w ostatnich latach najpopularniejszą metodą, która zdobywa coraz to nowych zwolenników w całej Polsce.



Skąd czerpać wiedzę na temat naprawy instalacji ?

Wiele osób zadaje sobie pytanie, skąd czerpać wiedzę na temat naprawy instalacji elektrycznych? Chociaż wykwalifikowani elektrycy z pewnością na to pytanie odpowiedzieliby kierując pytającego w stronę fachowej literatury to jednak obecnie większość osób sięgnęłaby raczej po Internet. W wirtualnej sieci można znaleźć mnóstwo informacji z niemalże każdej dziedziny życia, zatem i porady dotyczące elektryczności można tam znaleźć. Co prawda, w tej dziedzinie ilość filmów instruktażowych jest raczej uboga, ale nie brakuje stron z artykułami odnośnie napraw instalacji elektrycznych lub prostszych czynności wymagających wiedzy z zakresu elektryki.


Nagrzewnica samochodowa

przeglądy nagrzewnic gazowych

Nagrzewnica samochodowa

Nagrzewnica ? urządzenie będące częścią samochodu, służy do ogrzewania wnętrza kabiny.

Nagrzewnica zbudowana jest w postaci bloku użebrowanych rurek, przez które przepływa gorąca ciecz z układu chłodzenia silnika. Napływające z zewnątrz zimne powietrze przepływa przez nagrzewnicę i po ogrzaniu jest kierowane do wnętrza kabiny. Przepływ powietrza może być wspomagany wentylatorem.

Rodzaje systemów regulacji działania nagrzewnicy:

W przewodzie doprowadzającym gorącą ciecz do nagrzewnicy wmontowany jest zawór, którym reguluje się przepływ cieczy, a tym samym intensywność nagrzewania
Przepływ cieczy nie jest regulowany, cały czas jest maksymalny, reguluje się natomiast sposób przepływu powietrza. Powietrze wpadające z zewnątrz jest kierowane częściowo przez nagrzewnicę oraz bezpośrednio do kabiny, regulacja polega na ustawieniu stosunku powietrza nieogrzanego do powietrza ogrzanego.

W niektórych samochodach w nagrzewnicy wmontowana jest grzałka elektryczna zasilana z instalacji elektrycznej samochodu. Zadaniem tego elementu jest ogrzewanie przepływającego powietrza gdy temperatura cieczy chłodzącej jest zbyt niska, np. zaraz po uruchomieniu silnika. Rozwiązanie to powoduje duże obciążenia instalacji elektrycznej.

Innym sposobem ogrzewania samochodu jest ogrzewanie postojowe (zw. webasto), które nie pobiera ciepła z układu chłodzenia, ale z bezpośredniego spalania benzyny lub oleju napędowego w wydzielonej do tego specjalnej komorze. W tym systemie ogrzewanie kabiny nie jest uzależnione od pracy silnika. Jest stosowane na obszarach o niskiej temperaturze np. Szwecja, Alaska ale także coraz powszechniej w krajach o klimacie umiarkowanym gdyż pozwala szybciej przygotować samochód do jazdy (topi śnieg), wpływa na mniejsze zużycie paliwa i podnosi żywotność silnika (jednostka napędowa jest rozgrzana - nie występuje efekt tzw. zimnego startu)

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Nagrzewnica_samochodowa


Dodane: 24-04-2019 12:17